تغییر آدرس دسترسی به مدیریت وردپرس

افزونه Custom WP-Admin URL

این یک پلاگین ساده و بسیار سبک وردپرس که با با نصب اون، میتونید آدرس wp-admin وردپرس رو به سادگی سفارشی سازی کنید. طبق گفته طراح، این پلاگین میتونه آدرس wp-admin رو از ریشه تغییر بده!!! ولی در تستی که من انجام دادم، این تغییر تنها در هنگام ورود و دسترسی به آدرس های wp-admin و wp-login. در واقع، این پلاگین با افزودن یه سری قوانین بازنویسی (rewrite rules)، تا زمانی که شما آدرس تعیین شده ی جدید رو وارد نکردید، نمیتونید به ادمین وردپرس دسترسی داشته باشید.
نحوه کار افزونه، بسیار ساده است. فقط کافیه تا پس از اتمام نصب، به بخش ” تنظیمات > پیوندهای یکتا ” وردپرس برید و در فیلد WP-Admin URL، یک رشته جدید رو برای دسترسی به پنل مدیریت وردپرس، تنظیم کنید. (بنابراین، اگه شما در این فیلد، مثلا نام admin رو ذخیره کنید! از این به بعد برای ورود و دسترسی به پنل مدیریت وردپرس، باید به جای استفاده از wp-admin یا wp-login، از نام مشخص شده در آدرس سایت استفاده کنید.)

نکته: با یک بار وارد کردن آدرس جدید، دسترسی شما به لینک های اصلی وردپرس، همچنان باز خواهد شد. اما، پس لوگین و خروج از پنل مدیریت، این دسترسی به حالت قبل بر میگرده و کاربر با وارد کردن آدرس هایی مثل wp-admin، به صفحه اصلی سایت هدایت خواهد شد...

دیدگاه کاربران در مورد این نوشته

  1. ممنون

    توسط iman پاسخ

  2. سلام
    دوست عزیز من برای یک شخص یک سایت وردپرسی آماده کردم
    شخص مورد نظر میخواد بخشی از مطالب سایتش که مقالات تخصصی هست فقط برای اعضا قابل نمایش باشه و بازدید کننده عادی نتونه اون مطالب رو ببینه
    لطفا راهنمایی کنین چطور میتونم برای مطالب خاص سطح دسترسی تعیین کنم؟

    توسط محسن پاسخ

    1. سلام، خیلی راحته. برای انجامش میتونی از دو شرط در حلقه مطالب (while loop) استفاده کنی:
      1- استفاده از تابع is_user_logged_in برای بررسی ورود کاربران.
      2- استفاده از تابع in_category بررسی دسته بندی نوشته که اگه مربوط به اون مقالات خاص بود، حلقه رو رد کنه و چیزی رو نمایش نده.
      فقط یادت نره که این دو تابع رو با استفاده از عملگرد && در شرط if به همدیگه متصل کنی.

      توسط علی میرزائی پاسخ

  3. سلام دوست عزیز یه سوال دارم ممنون میشم راهنایی کنید و اگه ممکن بود جواب برام ایمیل کنید من تازه یه دامین عوض کردم و صفحه سایت کاملا بهم ریخته و نمیتونم وارد پیشخوان وردپرسم بشم چطور میتونم این بهم ریختگی درسیت کنم و وارد پیشخوان بشم ممنون

    توسط ناوی پاسخ

    1. سلام،
      1- احتمالا در قالبتون از آدرس دهی های استاتیک استفاده کردید و به همین خاطر -با تغییر آدرس- قالبتون دچار بی نظمی شده.
      2- تنظیمات نشانی وردپرس (URL) رو در پایگاه داده بررسی کنیم.

      توسط علی میرزائی پاسخ

  4. سلام علی جان، ببخشید بچه ها اگه سوالم با این پست زیاد مرتبط نیست
    علی جان من یک ماهی میشه که به طور جدی آموزش های ساخت قالب برا وردپرس رو دنبال میکنم، ولی واقعاً وقت گیر و سخته
    خواستم این سوال رو از یه آدم حرفه ای که شما باشی بپرسم،
    1.که شما که به این مرحله رسیدید، از کجا شروع کردید ؟
    2.چه آموزش هایی رو دنبال کردید که الان هر قالبی برا وردپرس میتونید طراحی کنید؟
    واقعاَ جواب این سوال برام مهمه،
    ممنون

    توسط فرزاد پاسخ

    1. سلام فرزاد جان، میبخشید که یه خورده دیر جواب میدم.
      1- یه مدت پیش، مصاحبه ای رو با وب سؤال داشتم که شاید پاسخ بخشی از سؤالتون در این لینک http://tiny.alimir.ir/k3 گفته شده باشه.
      2- به طور مستقیم از منبع آموزشی خاصی استفاده نکردم! در اوایل کار، معمولا یه پروژه ای رو برای خودم تعریف میکردم و قسمت های مختلف کار رو با آزمایش و خطا + استفاده از منابع انگلیسی، انجام میدادم. (به نظرم این روش در یادگیری طولانی مدت، تأثیر زیادی رو داره.)

      توسط علی میرزائی پاسخ

  5. چطوری پسر 🙂

    توسط فرشاد پاسخ

    1. سلام فرشاد جان، عاقا ما ارادت داریم 🙂

      توسط علی میرزائی پاسخ

  6. سلام من یه سوال دارم ببنید الان من می خوام قسمت ورود سایتم یعنی همون wp-admin تغیر کنه بعد یه جای عضویت درست کنم و وقتی که کاربر روی دکمه عضویت زد برای خود سایت عضو بشه نه برای وردپرس یعنی داخل وردپرس نیاید مثل سایت های دیگه اگه میشه بگید باید چه جوری یه جایگاه عضویت برای سایتم درستم کنم اما جداگانه یعنی ورود به وردپرس نباشه بلکه ورود به سایت باشه ممنون میشم اگه جواب بدید

    توسط حسین پاسخ

    1. سلام، متوجه منظورتون شدم. شما میتونید دسترسی کاربران رو به صفحه مدیریت وردپرس محدود و با یه تغییر مسیر اونارو به یه صفحه دیگه ریدایرکت کنید. همچنین برای فرم ورود، نام نویسی و پنل کاربری هم میتونید اختصاصی کدنویسی کنید یا اینکه از افزونه های موجود استفاده کنید. (برای هردو مورد، قبلا در سایت افزونه و آموزش قرار داده شده و میتونید از اونها استفاده کنید.)

      توسط علی میرزائی پاسخ

  7. ممنون. جالب بود.

    توسط آریا پاسخ

  8. آیا این تغییر در htaccess ثبت میشود ؟ و اینکه پرمیشن این فایل باید چند باشه که دیده نشه ؟

    توسط دانلود فیلم پاسخ

    1. والا من کدهای افزونه رو به طور کامل بررسی نکردم، ولی بله، فک میکنم قوانین جدید به htaccess اضافه خواهند شد. البته خودتون هم میتونید تست کنید. پرمیشن چه فایلی؟!؟

      توسط علی میرزائی پاسخ

  9. سلام. علی آقا ایمیل یاهو رو چک کن لطفن. کرسی

    توسط moji پاسخ

دیدگاه خود را بیان کنید